lördag 27 augusti 2011

Mjukstart

Det har varit lite tyst från mig ett par tre dagar och jag får be så mycket om ursäkt. Anledningen är att jag blev febrig på jobbet i onsdags och fick åka hem tidigare. När jag kom hem hade jag ordentlig feber och kröp ner under täcket direkt. Jag sov i stort sett från två tiden i onsdags eftermiddag till elva på förmiddagen i torsdags. Jag var bara uppe och åt lite middag på kvälle och på torsdags morgonen för att ringa till min arbetsgivare. I fredags morse kände jag mig någorlunda pigg igen och gick till jobbet fast jag skulle nog varit hemma en dag till för jag kände mig inte alls fräsch fram åt dagen. Jag har naturligtvis inte tränat något de här dagarna.
Idag skulle jag enligt mitt träningsschema kört alternativ distans i form av 45-60 min cykel eller simning. Men eftersom jag varit sjuk ansåg jag att jag skulle ta det lite lugnare även idag.
Så som alternativ valde jag att följa med min make, som lider av den neuroligiska sjukdomen MS, på en stavgångsrunda. För att jag skulle få lite mer träning tog jag min lilla ryggsäck och packade ner lite viktpåsar (5 kg) och så gav vi oss iväg. Tanken var att vi skulle gå en 5 km runda, men allt eftersom så hittade Jonas än den ena skogsvägen efter den andre som han kört på när han körde skogsmaskin en gång i tiden. Och jag kan lova att det inte var några smidiga vägar han drog med mig på. Riktig urskogsvandring blev det! När vi väl var hemma så hade vi faktisk varit ute och vandrat i närmare 2 timmar! Starkt gjort av en person som egentligen skulle sitta i rullstol. Bra jobbat min älskade!
Pusha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar