lördag 6 augusti 2011

Kombinerat träningspass istället

Egentligen skulle jag sprungit ett distanspass idag, men det flyttar jag till i morgon istället.
Joel är nämligen hemma den här helgen och då ligger bland annat att äta middag hela familjen tillsammans på prio ett. Just idag råkade middagen bli lite senare än vanligt och det kändes inte som att maten hade "sjunkit ner" ordentligt när jag skulle ut och springa. Först övervägde jag faktiskt att hoppa över träningen idag, men nej. En av mina starka sidor enligt bl a min arbetgivare och mina närmaste, är min förmåga att vara flexibel. Så jag bytte plats på dagens och morgondagens träning. Emelie är med sin bror och fiskar kräftor och hon avskyr backträning, så det passade ju bra att byta plats på passen då.
Nu blev det inte ett rent backpass utan jag kombinerade det med att springa lite terränglöpning rakt ut i pappas skog, och att köra intensiv intervallträning längs en stickväg (skogsmaskin som kört mellan två befintliga skogsvägar) och att springa med gåstavar i backarna. Det blir ju inga distanser att prata om men att hålla på så i en timme tar ändå på krafterna och svetten kommer.
Och en annan sak... Det är förb....t kul också!
Pusha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar