torsdag 11 augusti 2011

Mår inte så bra just nu...

Igår blev det inget träning för min del. Och jag är inte säker på att det blir någon i dag heller. Jag är nämligen inte riktigt fräsch och pigg just nu. Jag är tung i huvudet, fryser, svettas, är fruktansvärt trött, har svårt att fokusera och mår allmänt skit rent ut sagt.
Visst låter det som jag är på väg att få värsta influensan fast jag tror med ganska stor säkerhet att det är ordentligt med abstinens besvär som jag åkt på. Det är nämligen just nu nästan exakt 48 timmar sedan jag tog min senaste cigg. Och det helt utan något nikotin-hjälpmedel!
Det är egentligen inte meningen att jag ska sluta röka just nu, men jag ville i tisdags eftermiddag testa och se hur länge jag klarar mig utan att röka. Och nu har det faktiskt gått två dygn srn jag rökte. Visst jag har varit väldigt nära att ta ett bloss men först har jag frågat mig själv om jag verkligen är så röksugen så jag måste röka, eller om jag inte skulle klara mig utan en timme till eller så. Varje gång har jag lagt tillbaka ciggen i asken. Och inte har jag rört mina nikotintuggummi eller nikotinplåster heller. Dem har jag ju köpt hem för att ha på måndag när mitt rätta sluta-röka-stopp är.
Eftersom jag är osäker på om jag mår dåligt enbart för att jag inte har rökt något eller om det kan vara en förkylning på gång också (båda barnen är nämligen genom förkylda och kan ha smittat mig) så stod jag över träningen i går när jag mådde riktigt pissigt. Hur det blir framåt kvällen idag får vi se. Känner jag mig bättre så springer jag gärna en liten runda annars stannar jag inne med en bra bok. Hur som helst så ska jag göra allt för att inte frestas att ta en cigg i alla fall. Det kommer på sikt att göra stor skillnad på min löpning.

Pusha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar