måndag 1 augusti 2011

Ny runda, och den var tuff!

I kväll har Emelie och jag sprungit en ny runda på knappt 5 km. Först sprang vi ner till "Totto och Ulla" och in på fäbodvägen förbi deras hus genom en kohage (med kor i!) ner till gamla fotbollsplanen och fortsatte upp mot asfaltsvägen. Där tog vi av mot Karlstorp, genom hela kyrkbyn och hem mot vår lilla by.
Första biten går det som vanligt bara nedför och mot slutet är det bara uppför. Och jag kan lova att det går upp! Från gamla mejeriet genom hela byn upp till kyrkan är det motlut. Jag är inte säker men jag kan gott tänka mig att backen är ca 1 km lång och den är riktigt brant sista halvan. "Karlstorps-backen" är ganska känd här omkring för hur brant den är, och Emelie och jag joggade upp för hela backen! Det gick inte fort, men vi behöll löpningen istället för att börja gå. Hej! Vad vi känner oss duktiga! Och vad skönt det var när vi passerat kyrkan och det blev lite flackare innan sista backen innan vi vände in på vår lilla grusväg upp till vår gård.
Vår km-tid var 6:44. Det låter inte mycket men vi är så nöjda med det. För den backen genom Karlstorp är inte rolig vill jag lova!
Pusha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar