måndag 22 augusti 2011

Gud vad kul!!!

Precis som det står i mitt program för dagen var det alternativ träning som gällde idag. Det viktigaste var något inspirerande och kul. Och det blev det verkligen! Med så härligt väder var det ganska givet att det fick bli en runda med min mountainbike längs skogsvägen "Sjöglevägen" ner till Pauliström vidare upp till Hässlehult ut på "Fluxerums raka" in vid Fluxerum och längs med g:a flygfältet ut på Karlstorpsvägen igen och så genom Karlstorp hem igen. En liten lagom runda på 17,2 km som jag avverkade på 55 minuter. Inte så pjokigt tycker jag med tanke på att det är mestadels skogs- och grusvägar av väldigt varierande standard och en jobbig MTB. Trots att MTB:n kan vara ganska tungtrampad så fick jag faktiskt upp ganska bra med fart stundtals i skogen. Ja, faktiskt så hög fart att jag blev lite orolig över vad som skulle hända om jag kom ut i rullgruset. Det fick mig att börja fundera på om jag inte borde skaffa en cykelhjälm trots allt. Jag kände sån glädje när jag susade fram i skogen och jag tror faktiskt att jag skrattade lite för mig själv.
När jag kom fram till Karlstorp och den beryktade "Karlstorps-backen" tog jag det ganska lugnt i börja av backen för att inte få mjölksyra i låren och dra på trissor jag kom nästan hela backen upp idag! Det var bara i "svängen" som jag fick kliva av och gå 10-15 meter. Och det var egentligen för att jag inte orkade utan för att jag tappade styrfarten totalt! :D

Pusha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar