lördag 6 augusti 2011

Spegelns baksida

I går tog jag som planerat en helt träningsfri vilodag och läste faktiskt ut två böcker.
Den första är en pocket bok skriven av Penny Colvin och heter Spegelns baksida.

Boken handlar om tre amerikanska flickor som på olika vägar hamnar som modeller hos den store modeskaparen Jean-Philippe i Paris. Det är den rika socitetsflickan Claire från Boston som söker jobbet som en utmaning. Flannery, som lämnat det lantliga livet i Oregon helt ovetande om sin skönhet. Isabel, som med sin sydstatliga skönhet gör allt för att dölja sitt mörka förflutna.
Man får följa hur Jean-Philippe för dem samman och hur han ger dem rikedom och berömmelse, men i gengäld ska de ge det han alltid drömt om...

I boken får man följa tre helt olika livsöden, hur deras vägar korsas. Man får en inblick i att livet som modell inte bara är glamoröst utan att det finns även en baksida på spegeln.
Jag kan varmt rekommendera den här boken. Själv har jag faktiskt läst den ett par gånger tidigare och den är lika bra varje gång.

Trots att jag tycker att det här är en bok som man kan läsa flera gånger så har jag bestämt mig för att jag ska nu byta ut den. Har du en bok som du gärna vill byta med mig är det bara att lämna en kommentar eller skicka mig ett mail martina.karlsson2@gmail.com

Andra böcker som jag gärna byter med är:

Pusha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar