måndag 22 augusti 2011

Veckans planering v 34

Första veckans planering enligt mitt nya tränings program ser ut ungefär så här:

Måndag: Alternativ träning
Något annat som känns inspirerande och kul.

Tisdag: Tempoträning
5 min löpning i lugnt tempo
10 min tempoträning
5 min löpning i lugnt tempo

Onsdag: Alternativ träning
Något annat som känns inspirerande och kul.

Torsdag: Intervall träning
10 min löpning i lugnt tempo
20 min intervallträning
4x4 min, pausen är 2 min med lugn löpning mellan intervallerna
5 min löpning i lugnt tempo

Fredag: Total vilodag.
Ingen träning så långt ögat kan nå!

Lördag: Alternativ träning distans
45-60 min cykling, simning eller annan alternativ konditions idrott.

Söndag: Distans
40 min lugn distansträning. Pulsen är förhållandevis låg och andningen kontrollerad.


Det här är bara en planering och givetvis finns möjligheten att vara flexibel och ändra i programmet för att passa vardagslivet med familj, arbete, och livet med hästar.

Pusha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar