söndag 7 augusti 2011

Ny längre runda

I dag utökade Emelie och jag en av våra rundor till 6 km.
Vi sprang 20 min, gick i raskt i 2 min, sprang i 10 min, gick raskt i 2 min och sprang sista biten på 4 min. Den genomsnittliga km-tiden blev 6:37 och det är väll där omkring vi brukar ligga när vi springer tillsammans.
Emelie klagade över att hon inte får till något bra flyt och när jag tittade på hennes löpteknik tycker jag att hon inte tar ut sitt steg ordentligt. Vad ska hon göra åt det?
Jag är ju långt ifrån någon expert men när jag vill att hästarna ska lyfta sina ben mer och bli mer rörliga i sitt steg brukar jag rida dem i skogen över stock och sten, och varför skulle inte det kunna funka även på människor? Så vi ändrar nog lite i planeringen och kör den kombinerade träning jag hade igår. Då ska jag försöka komma ihåg att ta med kameran och ta lite bilder på den slingan.
Pusha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar