lördag 20 augusti 2011

STOLLE-PROV!!!

Efter mycket velande och många "Kom-igen-nu" från nära och kära har jag nu gjort det. Jag har anmält mig till nästa års Göteborgs Varv! Herre Gud! Jag ska springa en Halv-Mara! För knappt tre månader sedan klarade jag ju inte av att springa några futtiga hundra meter utan att känna blodsmak i munnen. Då bestämde jag mig för att börja träna för att kunna hänga på några av killarna på jobbet runt Eksjö Stadslopp på 10 km. Nu ska jag två veckor innan dess springa dubbelt så långt! Det enda ursäkten jag har är att det var tidigt på morgonen när jag anmälde mig och jag var troligen inte riktigt vaken och vid mina sinnens fulla bruk.
Ja ja. Nu är jag anmäld så det är väll bara att genomföra det. Bara jag inte kryper över mållinjen är jag nöjd.
Jag skojade med en kompis att jag kan ju alltid hoppa av och gå på Liseberg istället. "Det kan du göra efter loppet och ta en öl" fick jag till svar. Nu dricker ju inte jag öl men en stor Cola sitter nog inte fel efter målgång. Fast inte ska man behöva gå in på Liseberg för det? Det måste väll finnas Cola på fler ställen i Göteborg? Annars tar jag med några flaskor från Smålands Skogar.

Pusha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar