tisdag 2 augusti 2011

Stallapotek till löparen

De senaste dagarna har jag varit svullen i mina vrister. Jag vet inte vad jag gjort för att vristerna ska svullna. Vad jag vet har jag inte vrickat mig eller något sånt. Det enda jag egentligen kan tänka mig är att mina muskelfästen, senor och andra ligament inte har hängt med belastningen som min ökade träning innebär.
En kunskap jag har från att vara ryttare är att det går fortare att träna upp konditionen och styrkan än att stärka kroppens olika ligament, och det är just i ligamenten som skadorna oftast kommer. I alla fall är det så med hästar och jag kan mycket väl tänka mig att människokroppen inte är annorlunda på det viset.
Jag har en sak till från hästarna som jag kan överföra på mig själv. Nämligen hur jag ska behandla denna lilla överansträngning. Upp till stallet och hämta in två olika liniment! Ett kylande för att få ner svullnaden och ett Arnika liniment som har läkande effekt. Tyvärr var min flaska med Blue lotion, som har först kylande och sedan värmande effekt slut. Något som snart Arnika gelen också är. Blir att hoppa in på Granngården så fort jag är i stan nästa gång och köpa liniment. Det tillhör ju grunden i mitt stallapotek. Och Extra viktigt nu när inte bara hästarna behöver det utan tydligen även deras matte!

Pusha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar