torsdag 7 juli 2011

Både bra och dåligt

Träningen idag gick ner genom kyrkbyn och hem genom skogen. I början kändes det ganska tungt och tanken att avbryta och ta en vilodag kom över mig. Vilken säkert hade varit helt okej efter den tuffa träningen igår. Men jag fortsatte i alla fall och när jag kom till nedförsbackarna i kyrkbyn var det bara att låta benen rullar på. Jag sprang en lite längre intervall än vad det var tänkt i mitt träningsprogram. Det kanske jag inte skulle gjort trots att det kändes helt okej. När jag sen skulle springa nästa intervall efter min vila med rask gång i 2 min tog luften helt slut, och jag orkade faktiskt bara springa några minuter i taget för att sedan gå raskt en liten stund och hämta andan. Trots att rundan startade skapligt blev den totala tiden lite längre än tidigare och min km tid låg på så mycket som 6:21. Inte alls något som jag är nöjd med. Det måste bli betydligt bättre!

Den som vill se hur rundan ser ut kan klicka på denna länk:
http://iform.se/rundan/mariannelund/backegarden

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar