tisdag 5 juli 2011

Det blev ingen sandgrop

Dagens träning var planerad att äga rum i all sand i grusgropen nere vid sjön. Men tyvärr blev Emelie och jag tvungna att omplanera lite.
Istället blev det vår korta lilla två och en halva. Vi började med att hoppa hopprep i 10 min var som uppvärmning innan vi gav oss iväg. Jag kände mig riktigt taggad och sprang på i ett ganska högt tempo och Emelie hakade på bra. Tyvärr fick min lilla tös håll efter ett tag och vi blev tvungna att dra ner på tempot. Det är faktiskt så att Emelie är mycket mer explosiv i sin löpning än vad jag är, men däremot har jag en betydligt bättre uthållighet än vad hon har. Efter ett tag hade hon riktigt ordentligt håll och vi fick lugna oss och gå en bra bit innan det släppte.
När vi kom hem igen körde vi lite övningar på pilatesbollen för att stärka vår bålstabilitet. En av mina favoritövningar är vanliga crunches på bollen.
I morgon har vi planerat att springa vår 3,5 km runda runt kyrkbyn och på torsdag ska vi ner till sandgropen vid sjön.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar