onsdag 13 juli 2011

En dvärg???

Idag har jag varit så fruktansvärt sömnig och trött på jobbet. Jag har känt mig som dvärgen "Trötter" i sagan om Snövit och de sju dvärgarna. Allt jag har gjort har gått på halvfart och hade inte Joel sommarjobbat på bruket just nu så hade jag faktiskt tagit ett par komp-timmar och gått hem tidigare. Men sonen min vill ju jobba så mycket som möjligt och inte missa en enda timme, så det var bara att masa sig runt och göra lite ditt och datt.
När jag kom hem gick jag och la mig på soffan för att vila en halvtimme...
Jag somnade och sov som en stock i två timmar! Trots det är jag fortfarande seg i kroppen så någon träning kommer det inte bli idag. Jag har tänkt att ta mina träningsfria dagar på fredagarna och ägna de kvällarna åt familjen men den här veckan får det helt enkelt bli idag. Och nu är det ju bara två arbetsdagar kvar sen är det semester och då kommer jag träna mer än vanligt. De första två veckorna jag är ledig är Lella kvar i byn och vi kommer träna riktigt ordentligt med både konditionen och styrkan. Så jag tror nog att min kropp faktiskt behöver ta igen sig lite och ladda upp för två riktigt svettiga veckor. Sen blir det kanske inte riktigt lika intensivt när Lella ger sig av till en ny tävling innan hon åker hem till Göteborg några veckor. Fast två träningspass per dag hoppas jag att jag har disciplin att köra själv...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar