torsdag 7 juli 2011

Redan beroende


Det är nu drygt två veckor sedan jag gjorde min första tatuering. Många har sagt till mig att när jag väll har en så kommer jag bara vilja ha fler och fler. En kompis sa till mig att man ska vänta minst ett år mellan varje annars är risken stor att man blir beroende. Först fattade jag inte riktigt vad hon menade, trodde nästan att hon menade att det var bläcket man blev beroende av.Men nej riktigt så var det inte. Hon menade så klart att man blir beroende av att göra fler!
I mitt fall behövde jag inte ens göra nummer två för att få ett behov. Jag vill redan göra fler. Varje dag sitter jag och kollar på olika webbsidor med tatueringar. En av mina favorit sidor med tattoos är choosetattoos.com . Där kan man ladda ner bild med färg-rekommendation och redan färdig stencil att ta med till tatueraren.
Några av de tatueringar jag vill ha är bl a en typ av blomranka vid sidan av knävecket för att dölja ett fult märke jag har där, en taggtråd runt min vrist, en Tors Hammare med tribal i svanken, en heders tattoo över mina barn på andra axeln. Och så har jag en liten idé på hur man skulle kunna bygga vidare på min häst-varg tribal.
Jag behöver väll knappast nämna att jag alltid har varit fascinerad av tatueringar. Och inte har det blivit bättre nu när jag har en egen.
Undra hur många man kan få plats med på kroppen egentligen?


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar