fredag 1 juli 2011

Mindre än en kvart

Idag ska jag skjutsa ungdomarna till Ekbackens festplats i Skirö utanför Vetlanda, så det fick bli en snabb runda runt vår lilla två-och-en-halva. Enligt mitt träningsprogram skulle jag springa 7 minuter - gå i raskt tempo i 2 minuter - och sen springa i 6 minuter. Men när jag kom hem till vår grind hade jag bara sprungit i 5 minuter av sista intervallen. Hoppsan Kerstin! Det hade jag inte räknat med! Sist jag sprang den rundan hade jag en km-tid på 6:05 och idag hade jag sänkt mig ner till 5:41. Det känns väldigt bra att se den siffran eftersom jag fortfarande känner mig väldigt stum i benen när jag springer. Jag hoppas att det bara är en liten formsvacka och snart går över för det är inte roligt när det känns som jag står och springer på stället och inte alls kommer framåt. Men jag tänker inte ge upp, jag kommer fortsätta med mitt träningsprogram slaviskt. För nästa sommar bara ska jag springa lika snabbt (eller snabbare ) som killarna på jobbet på Eksjö Stadslopp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar