söndag 17 juli 2011

Vilken inspirationskälla!!!

Fick ett tips om en blogg av en barndoms kompis. Det är en tjej som är 45 år och 6-barns mamma som för åtta år sedan knappt tog sig runt en 2 km-runda. Idag håller hon på med extrem-sporter på riktigt hög nivå! Hon har bl a gjort 3 ironman, 13 maraton, 2 SM-guld från Kalmar triathlon, placerat sig bland topp 100 på Stockholm maraton, silver medalj i Lidingö-loppet, mm.
När man läser hennes blogg inser man vilken fantastisk människa detta verkar vara. Inte bara det att man kan läsa och följa hennes tuffa tränings pass (människan lyckas få familj, heltidsarbete att gå ihop med närmare 1000 minuters träning i veckan!), hon skriver ödmjukt då och då om människor som har haft det svårt.
Det är svårt att tänka sig att den här tjejen har hatat idrott och så sent som för åtta år sen knappt orkade springa 2 km! Hmmm... för åtta år sen var hon... 37 år! Precis som jag är i dag! Bara det har gett mig nytt hopp om att det inte alls är omöjligt för mig att klara mitt mål att springa 10 km-lopp nästa år!
Tack Marie för inspirationen du gett mig!

Du kan också följa Maries träningsblogg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar