söndag 24 juli 2011

Vilken förändring!




Jag kan inte annat än att vara lite stolt över mig själv faktiskt.
För åtta veckor sen när killarna på jobbet hetsade mig till att anta utmaningen att springa Eksjö Stadslopp 10 km, klarade jag inte ens av att jogga i en minut!
Med ett bra träningsprogram och flera duktiga uthållighetsidrottare som sporrar och motiverar mig klarar jag idag av att springa i ett 5:38 tempo i 20 minuter och jag har ändå energi kvar i kroppen till att köra ett styrketräningspass efter! Det är jag väldigt stolt och nöjd med!
Jag har väll inte gått ner så mycket i vikt som jag hade hoppats på, men ändå börjar mina tajts sitta lite väl löst i midjan och senast när jag inhandlade ett par 3/4-tajts fick jag faktiskt välja en storlek mindre än vad jag brukar köpa! Så istället för att minska i vikt har jag väll omplacerat lite på kroppen och börjat bygga nya muskler. Kanske dags att skaffa lite nya bilder när jag tränar, kan ju inte använda de gamla pluffsiga längre. Det blir nog att ta med kameran nästa gång Emelie och jag tränar tillsammans.
Min självkänsla har verkligen förbättrats och jag börjar faktiskt tro på mig själv nu. Mitt mål är att jag ska springa hela distansen i Eksjö i ett 6 minuters-tempo och det känns inte som en omöjlighet längre. Faktiskt tror jag nästan att jag är nere i det tempot bara jag slutat röka om tre veckor.
Jo då! Jag ska sluta! Absolut! När semestern är slut är det slut med cigaretter också! Så om tre veckor tar jag min sista cigg innan jag går och lägger mig! Stoppdatum för rökningen är den 15:e augusti. Samma dag som jag börjar jobba igen. Varför jag inte slutar nu direkt? Jo, jag vill inte utsätta min familj för de fruktansvärda humörsvägningar jag kommer få i samband med abstinensen under semestern när vi ska njuta av varandras sällskap. Under semestern ska vi ha trevligt och inte få den förstörd av en tjurig mamma.
Hur som helst har den här förändringen gjort att jag blivit ännu mer sporrad och motiverad till att träna. Vem vet hur förändringen har blivit om en månad med planmässig träning och en vecka utan cigg? Det ska bli spännande att få sammanställa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar