lördag 23 juli 2011

Därför blir det ingen träning i dag.

I morse gjorde jag något som man normalt sett ska göra när man har semester.
Jag tog en och en halv timmes sovmorgon, och klev inte upp förens klockan sex.
Och det har jag fått lida för hela dagen. Tro mig!
Många tror att jag är en av världens mest morgonpigga personer som varje morgon kliver upp senast halv fem, fem. Så är det inte riktigt. Visst kliver jag upp så tidigt även när jag är ledig. Men det är inte för att jag inte kan sova längre eller för att jag ska upp och göra något.
Nej anledningen är att om jag sover längre än vad jag brukar så får jag alltid migrän.
Igår kväll satt vi uppe lite längre än vanligt och tittade på film. När jag skulle gå och lägga mig tänkte jag att när det nu blev så sent så borde jag ju kunna sova en timme till i alla fall, och ställde klockan på sex istället.
Vilket jag inte skulle gjort.
När klockan ringde i morse vaknade jag med sjungande migrän, som jag har fått dras med hela dagen. Jag hade inte sett upp med att min migränmedicin tagit slut heller. Närmsta lördagsöppna apotek ligger 4 mil härifrån. Så långt känner jag inte för att köra bil när huvudet känns som det ska explodera. Jag har försökt få migränen att ge med sig med TREO som vi hade hemma. Det hjälpte inte mycket. Bara så att jag klarade av att göra det viktigaste, nämligen att sköta om hästarna och se till att de har friskt vatten i sina hagar. När jag hade fyllt upp vatten nere hos stona och var på väg hem upp för backen kände jag hur mitt blodtryck rusade upp alldeles för mycket, och jag fick snällt inse att någon löpträning blir det inte av idag även om migränen skulle ge med sig framåt kvällen. För även om smärtan försvinner så tar det några timmar för kroppen att hämta sig efter ett migränanfall.
Så jag får snällt vara inne med min keps (jag blir extremt ljuskänslig när jag har migrän) med nerdragna persienner och hoppas på att jag känner mig bättre i morgon och kan springa en sväng på förmiddagen när kroppen vaknat till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar