torsdag 28 juli 2011

Inte nog med cykel

Efter att Jonas och jag hade fyllt på mer vatten till alla djuren inför natten skulle Jonas gå sin lilla 3,5 km-runda runt Målarp med stavarna. När han frågade om jag ville följa med tänkte jag först tacka nej efter min tidigare cykeltur idag, men... Vad f-n? Det kan jag väll göra! Det är ju inte så långt. Så vi gav oss iväg. Under hela rundan tänkte jag på att försöka spänna transversus-muskulaturen så mycket jag kunde. En viktig muskel på var sida om bålen, framför allt när man har en ryggskada som jag, men även för alla andra också naturligtvis.
Först tänkte jag att jag skulle vika av in på vår lilla runda vid "Ekäng" och jobba lite i de långa backarna, och träna lårmusklerna. Men så ångrade jag mig i sista stund. Jag har nog redan gett dem en ordentlig genomkörare idag ändå.
Hur som helst känns ryggen mycket bättre nu och jag tror säkert att det kommer bli en löprunda i morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar