söndag 17 juli 2011

Morgonpass

Efter att jag pysslat med mina morgonbestyr med stona, körde jag ett konditionspass på cykel. Jag körde en runda på drygt 8 km på 26 minuter. Det är säkert ingen tid att skryta med och det är inte heller min tanke. Jag är inte ute efter att få bättre och bättre tider när jag cyklar egentligen utan är mest ute efter att höja pulsen och få upp ett bättre flås till löpningen. Inte har jag någon direkt bra cykel heller, en vanlig "city-mountainbike" som är ganska tungtrampad. Men den duger helt klar som alternativ träning till löpningen.
Nu ska jag faktiskt ta och vila mig lite på soffan en halvtimme-tre kvart, innan jag ger mig i kast med hästarna igen.
Till kvällen blir det någon form av löpträning, har inte bestämt än om det blir backträning, intervall eller fartlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar