lördag 30 juli 2011

Boklösning

Jo jag lovade ju i går att jag skulle berätta hur Emelie och jag tänkt lösa det med vår ganska välfyllda bokhylla. Och mer böcker kommer det säkert bli nästa gång jag snubblar in på Röda Korsets loppis. Vi har faktiskt två ganska enkla lösningar.

Lösning 1 : Någon som vill byta?
Säkert Finns det fler där ute som gillar att krypa upp i soffan med en god bok. Böcker är inte billiga. Ofta läser man en bok bara en gång. Så varför inte byta böcker med varandra? Säkert finns det någon som har en bok som jag skulle gilla. Skulle du vilja läsa någon av de böcker vi läst så skicka ett mail till mig (martina.karlsson2@gmail.com) eller kontakta mig via kommentarerna så löser vi det praktiskt.

Lösning 2: Lämna tillbaka!
Ja varför inte samla alla utlästa böcker i en kasse och sen när det blivit några är det bara att lämna tillbaka dem till Röda Korset så kan de ju sälja dem en gång till. Pengarna går ju till välgörenhet.

Både Emelie och jag har precis läst ut varsin bok. Under dagen kommer det recensioner på dem så håll utkik om du är nyfiken på om det skulle kunna vara någon som passar just dig och du har en bok att byta med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar