måndag 25 juli 2011

Skriv dagbok!

Det är lättare att förbli motiverad till sin träning om man börjar skriva träningsdagbok.
Det finns speciella tränngsdagböcker att köpa, men självklart funkar en helt vanlig kalender lika bra. Du kan även satsa på någon an nätets träningssajter eller blogga om du känner dig mer digital av dig.
Själv använder jag mig av sajten iFORM.se och skriver upp i kalendern där hur min träning den dagen varit. Programmet räknar snabbt och smidigt ut längden på min runda och vilken kilometertid jag haft den dagen. De lite mer detaljerade uppgifterna om min träning skriver jag om här i min blogg vilket har gjort att jag har hittills behållit min motivering till träningen och framför allt inte glömt bort varför jag började träna. Att ta mig runt Eksjö Stadslopp nästa år på mindre än en timme!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar