lördag 30 juli 2011

Motionscykel istället för löpning

Om jag tyckte att det regnade mycket igår så är det inget mot vad det har gjort idag.
Regnet har bara vräkt ner. Och att ge mig ut och springa va inte alls något som lockade mig. Nej jag bangade verkligen ur. Jag ville helst bara krypa upp i soffan och fortsätta läsa i min bok. Fast samtidigt fick jag lite dåligt samvete över att jag skippade löpningen. Så jag bytte om till träningskläder satte på en bra cd-skiva och cyklade tempo på motionscykeln istället. När jag var klar med träningen kände jag mig väldigt belåten över att jag hade tränat trots allt. Att det blev motionscykeln istället för löpning kan nog vara bra trots allt, med tanke på att det faktiskt inte gått en hel vecka sedan jag knäckte till min gamla ryggskada. Även att den inte gör ont längre så är nog ryggen ganska känslig för den belastning som löpning innebär. Men i morgon känner jag att jag bara måste ut och springa. Jag kommer nog inte träna efter mitt träningsprogram utan jag tror att jag kommer köra ett test istället för att se om och i så fall hur mycket jag tappat de här dagarna som jag inte har sprungit något.
Pusha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar