tisdag 26 juli 2011

Ryggläge

Jaha! Så gick det med det!
När jag tidigare idag skulle ge hästarna vatten kom latmasken fram i mig ordentligt.
Vi har 20-liters dunkar som vi fyller med vatten och tar med oss till hagen. I och med att det har varit lite varmare igår och idag så har hästarna naturligtvis druckit mer vatten, så deras vattenbalja var nästan slut när jag var och gav Baronessa hennes kraftfoder. Ja ja visst. Inga problem. Det är ju bara att hämta dunkar och börja fylla på. Inget konstigt med det.
Om man nu inte är så lat som jag och väljer att ta en dunk med vatten i var hand och bär dem ca 100 meter och sen krångla sig över ett elstängsel utan att få ström i sig, istället för att ta en dunk åt gången och gå flera gånger utan något krångel.
Första gången gick det ju hur bra som helst. Men lite värre blev det andra gången.
Att bära 20 liter vatten (totalt 40 kg) i var hand är väll ingen match, men sen när jag skulle ta mig över staketet brände det till i min gamla skada i ryggen. Satan i gatan, vad ont det gjorde! Och inte har det blivit bättre. Snarare tvärtom! Smärtan har börjat vandra ner mot låret och jag vet ju vad det betyder. Mitt diskbråck har gått upp igen. Skadan sitter mellan femte ländkotan och första svanskotan, eller korsben som det heter enligt bilden.
Så någon träning blir det inte för min del på ett par dagar, utan det blir att lägga sig i soffan och försöka hitta ett läge som inte gör ont och vila ryggen tills i morgon. Tur att vi har smärtlindrande tabletter hemma som jag kan ta till natten, så jag får sova. Nu är det vila som gäller för hela slanten.
Gör det inte allt för ont i morgonkväll försöker jag mig nog på en promenad istället för löpträningen. Det är bara bra om jag kan röra på mig så mycket som möjligt utan att belasta ryggen och då är promenader det som gäller. Skulle det däremot inte bli bättre tills i morgon blir det med största sannolikhet en tur till vårdcentralen istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar