lördag 16 juli 2011

Förmiddagen avklarad


Första semesterdagens förmiddag är avklarad med marginal!
Efter att jag hade vaknat till och druckit mitt morgonkaffe hoppade jag på cykel och trampade ner till hästarna och fixade med ett av ungstona som har fått lite problem med att hålla hullet. Hon ska få extra kraftfoder. Mums tycker hon. Orättvist säger de andra och försöker sno åt sig lite gott. Så det gäller att man är på hugget och vaktar de andra så Baronessa får äta sin mat själv.
Efter att Baronessa fått sin frukost och vattenbaljan var fylld med nytt friskt vatten klev jag upp på cykeln igen.
Men jag cyklade inte hem om ni trodde det. Nej då! Jag tog en härlig morgonrunda. Solen strålade och jag njöt riktigt ordentligt. Jag cyklade inte alls i något högt tempo eller långt egentligen, 4 km på en kvart kanske. Det var ju inte det som var meningen heller utan bara att komma ut och "väcka" kroppen, och det lyckades jag med.
För jag och ungarna åkte in till stan och avverkade ett antal timmar på rean.
Först var vi på Granngården och köpte foder till både häst och katt. Det var ju trots allt därför vi åkte in till stan och det är ju viktigast att djuren får sin mat.
Sen åkte vi bort till Karlssons där Joel hittade en snygg Sweatshirt-jacka, Emelie och jag snubblade över ett par 3/4 tights perfekta att springa i för endast 79:- paret! Det priset gillar jag som hade plånboken. Men det jag gillade mest var den storlek jag kunde välja... Storlek S/M!!!
Jag har alltså minskat nästan två storlekar!!! Visst att jag gått ner i vikt en del det har jag ju helt klar insett eftersom siffrorna på badrumsvågen sjunker, men den senaste veckan har det snarare blivit något högre siffror. Men med tanke på min nya storlek så kan jag börja misstänka att jag faktiskt har börjat bygga nya muskler. Äntligen!!!
Ungarna och jag fortsatte sen vidare till ÖoB där vi hittade lite "Ditt och Datt" men inga riktiga fynd. Innan vi åkte hem blev det en runda med den där jobbiga kundvagnen på Willys. Jag bara hatar att handla mat, men ett nödvändigt ont.
Mina nya snygga löpartights! Lägg märke till den lilla mobilväskan som jag också köpte. Nu kan jag ha med mig mobilen när jag är ute och springer, utan att behöva hålla i den hela tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar