onsdag 27 juli 2011

Hu går det med ryggen?


Tack vare några smärtstillande tabletter av dunderstyrka har jag fått sova några timmar i natt trots ryggvärken. Jag har vilat mig hela förmiddagen och inte gjort ett handtag. Och det har gjort lite nytta faktiskt. Det gör inte riktigt lika ont längre, men visst gör det ont. Som en följd av smärtan är jag även ganska stel i ryggen. Och stelheten gör ju att det gör ont med. Lätt att det blir en ond cirkel här, om jag inte ser upp.
Jag kommer fortsätta att vila och inte belasta ryggen under eftermiddagen. Skönt att solen lyser så jag kan sitta ute och läsa om idrottskost.
Om det går som jag hoppas så kommer jag gå en runda stavgång tillsammans med maken i kväll för att återfå rörligheten i ländryggen.
Jag återkommer om det senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar