lördag 16 juli 2011

Yes!!! Under 6 min tempo!!!


Nu har Emelie och jag kommit under 6 minuters-tempo! Äntligen!
I dag är det lördag och då är det asfaltsstamp som gäller. Det vill säga att vi springer en runda på enbart asfalt för att vänja och stärka våra ben så de klarar av belastningen när vi springer VP-loppet som går genom stan på enbart asfalt.
Förra veckan sprang vi rundan på 22 minuter och 40 sek och idag klarade vi det på 20 minuter blankt! Emelie brukar få håll redan efter en kilometer men i dag klarade hon tre kilometer innan hon fick håll. Hon var tapper och bet ihop mot smärtan ända tills timern pep att vi kunde börja gå i ett raskt tempo i tre minuter innan vi spurtade sista biten på vår runda.
Jag känner väll att jag kunde hållit ett något högre tempo men jag ville ju hålla Emelie sällskap. Springa fortare kan jag ju göra när vi intervalltränar, backtränar eller kör fartlek.
Både Emelie och jag är jättenöjda med dagens löpträning och när vi kom till rundans slut kramade vi om varandra.
Hej hopp vad vi är duktiga!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar