fredag 29 juli 2011

Loppisfynd


I går var jag och min mor och kikade lite på Röda Korstets loppis-butik i Mariannelund. Vi hittade inget som var något att ha direkt. Inte mer än lite böcker. En pocket bok kostade 5 kr/st och en inbunden bok gick till 10 kr/st. Eller så fick man plocka till sig en kasse böcker för endast 10 kr! Wow! Med en bokmal till dotter passade det perfekt! Mamma och jag delade på en kasse. Kära mor hittade tre böcker medans jag fyllde upp kassen så mycket det bara gick. Det blev lite blandat med både pocket böcker och inbundna böcker. Många valde jag på författaren utan att kolla handlingen. (Jan Guillou´s Madame Terror, Någon Danielle Steel bok, flera Sidney Sheldon böcker varav två är på engelska, Scarlett - fortsättningen på "Borta med vinden", Shogun - jag bara älskar filmen = boken borde vara bra, och så några till för att fylla upp kassen).
Emelie jublade när jag kom hem med kassen. Det blev nästan som julafton för henne, ren beslutsångest över vilken bok hon skulle börja läsa. Det blev en typisk ungdomsbok som hon började med och faktiskt redan har läst ut. Och har börjat med nästa, en roman av Barbara Bradford Taylor. En fördel är att Emelie och jag har ganska lika smak när det gäller böcker så vi kan ofta byta med varandra. Ett problem däremot är att det börjar bli ganska fullt i vår bokhylla. Men problem är ju till för att lösas, och en lösning finns på lut... (Berättar om det i morgon.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar