lördag 9 juli 2011

Både ros och ris

Nej det blev inte ens en Power Walk igår.
Emelie och jag började gå en sväng men kom inte längre än ner till grannen.
Vi fick se att min triatlon-sommargranne-coach hade kommit hem till gården. Hon har varit iväg och tävlat ett triatlon-lopp i Slovenien och sen veckan efter kört ett mountainbike-lopp och kommit på fjärde plats. Något som hon retade sig ganska ordentligt på, det var ju bara någon sekund upp till tredje platsen och hade hon inte blivit trängd så hade hon lätt kommit på pallplats.
När jag uppdaterade Lella hur jag tränat den sista tiden förväntade jag mig att hon skulle tycka att jag är jätteduktig och flitig. Och det tyckte hon väll i och för sig, men samtidigt fick jag lite bannor av henne för att jag inte vilar ordentligt på mina vilodagar. Jag låter ju inte min kropp återhämta sig ordentligt mellan träningarna.
Så tyckte hon inte alls om att jag druckit mina shakes med naturdiet med bara ett mål riktig mat om dagen. Det är högst troligt att det är det som gjort att jag känt mig så stum i benen den senaste veckan när jag varit ute och sprungit.
Så istället för att gå en Power Walk-runda började Lella och jag gå igenom olika variationer på träningspass, kolla in hemma-gymmet hon håller på att fixa i ett av uthusen på gården. Snacka om VP-milen (ev springer Lella också den fast en annan klass förstås). Diskutera höst och vinterträningen, och vilka lopp vi ska satsa på nästa år. En sak är helt klart bestämt så fort säsongen drar igång efter vinteruppehållet ger vi oss på 10 km-lopp. En del kommer Lella också springa bara för att vara med och coacha och hjälpa, andra ska jag springa helt själv. Jag hörde henne faktiskt mumla något om "Varvet" (göteborg) 2013....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar