torsdag 14 juli 2011

Inomhus träning


Idag regnade det så himla mycket när jag skulle träna. Det kändes som en riktig höstdag och jag hade inte alls någon lust att ge mig ut och springa. Riktigt dålig disciplin får jag erkänna. Men jag har för den skull inte varit någon soffpotatis för det. Absolut inte! Jag satte på en mixad cd-skiva och cyklade en halvtimme på min motionscykel. Efter det när jag ändå var ordentligt uppvärmd körde jag ett pass för att stärka upp min bålstabilitet som Lella sagt till mig också är väldigt viktigt när man löptränar. Min sjukgymnast påpekade också för mig under min rehabilitering av min ryggskada hur viktig en stark bål är för att skydda ryggen.
Det kändes faktiskt riktigt bra att köra ett styrkeprogram istället för kondition idag. Och faktiskt blev det en och annan skrattattack när jag fick se vår kattunge flera gånger sitta och titta på mig. Jag kunde verkligen se hur han undrade över vad sjutton jag pysslade med.

"Det kan vara svårt att vara koncentrerad på övningarna,
när en kattunge studerar vad man gör."

En av övningarna jag gjorde idag var den här som verkligen ger en riktig genomkörare av den nedre magmuskulaturen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar