söndag 31 juli 2011

Veckan som gått

Den här veckan har det inte blivit någon löpträning pga att jag knäckte till min gamla ryggskada i början av veckan. För att skadan snabbt ska läka gäller det att ta det försiktigt och inte belasta ryggen något, samtidigt som det är viktigt att inte blir för stillsam så ryggen stelnar till. En balansgång må jag säga. Som träning fick det bli stavgång och cykel istället.
Min barndomsvän och jag hade planerat en löprunda tillsammans men det har regnat ganska mycket den här veckan och just den dagen då han och jag skulle ut och springa bara vräkte det ner. Så... Vi ställde faktiskt in. Det är ju inte sista gången som han kommer hem till sin barndomsbygd. Och med tanke på min rygg så kanske det var lika bra att den fick lite mer barmhärtig träning.
Min son har blivit stor på riktigt nu. Igår flyttade han till ett eget boende i Eksjö där han ska gå på gymnasiet de närmaste tre åren. Vi hade tur och hittade en privat studentkorridor i utkanten av stan till ett "studentvänligt" pris. Det känns allt lite konstigt att han inte bor här hemma längre utan när han kommer hem så är det för att hälsa på. Tur att vi har minstingen Emelie kvar hemma, åtminstone i tre år till.
Idag lyser äntligen solen och det är härligt varmt ute. Jag hade egentligen tänkt att jag skulle ta en löprunda på eftermiddagen men det är för varmt så det får bli till kvällen. Jag har inte helt bestämt mig för hur jag ska lägga upp löpningen idag. Det beror nog lite på om Emelie ska med eller om jag kommer springa själv. Hur som helst så ska jag försöka göra någon typ av test för att se om jag, och i så fall hur mycket jag har tappat av att köra lite lugnare träning den här veckan.
Och genom "testet" så kommer jag sen att göra en bedömning om jag behöver backa någon vecka i mitt träningsprogram eller om jag kan köra på som det är tänkt. Men det får vi se till kvällen hur det blir med det.
PS: Om två veckor tar jag min sista cigg innan jag går och lägger mig! Gud vad skönt det ska bli att sparka iväg "bästisen"!

Pusha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar